Verimli Ders Çalışma

02.11.2021 3149

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Başarının en kolay ve en kısa yolu,

Verimli Ders Çalışmaktır.

 

EĞER VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI BİLMEDİĞİNİZİ DÜŞÜNÜYORSANIZ OKUL REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURUNUZ.

 

HEDEF BELİRLEYİN

 "Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez."

 

Geleceğe yönelik hedefler belirleyin. Hedefler kişiye aşılacak engellerle ilgili bir yaşam programı sunar. Doğru hedef ve bilinçli çaba her öğrenciyi hedeflediği başarıya götürür.

 

KENDİNİZİ TANIYIN

Hangi alanlarda daha yetenekli olduğunuzu, nelere ilgi gösterdiğinizi, gelecekte nasıl bir yaşam istediğinizi bilin.

 

GÜCÜNÜZÜ FARKEDİN

Hedeflerinize ulaşmak için şu anki birikiminizi, yeterliliğinizi ve buna göre ihtiyaçlarınızı saptayın.

Gerçekçi olamayacak kadar yüksek ya da ulaşabileceğinizin çok altında kalan yaşam hedeflerinin sizi hem başarısızlığa hem düş kırıklığına sürükleyeceğini unutmayın.

Hedefler, yapmamız gereken çalışmaların planlanmasında bize yol gösteren kılavuzumuzdur. Hedefe ulaşmak, bilinçli ve disiplinli bir çabayı zorunlu kılar

"BAŞARIYA GİDEN YOL ÇOK ÇALIŞMAKTAN DEĞİL, SİSTEMLİ ÇALIŞMAKTAN GEÇER "

 

İYİ BİR PROGRAM

"Ne zaman çalışmalıyım" ,

"Neyi çalışmalıyım",

Ne kadar çalışmalıyım",

"Nasıl çalışmalıyım"

sorularına yanıt verebilmelidir.

 

NE ZAMAN ÇALIŞMALIYIM?

            Uzun dönemli ve kalıcı bir öğrenme için çalışmayı en verimli olunan zamanlara düzenli aralıklarla dağıtarak programlamak gerekir.

NASIL ÇALIŞMALIYIM?

Haftalık çalışma programı düzenlenirken en verimli saatlerin çalışmaya ayrılmasına dikkat edilmelidir. En verimli çalışma birer saatlik dilimler halinde gerçekleştirilendir.

   Bu sürenin;

  çalışma(40dk)  tekrar(10dk)  dinlenme(10 dk) biçiminde yürütülmesi önerilir.

vPlanlanan çalışmalar, hafta içinde belirlenen çalışma gün ve saatleri dikkate alınarak zamana dağıtılmalıdır.

vÇalışma programı hazırlandıktan sonra çalışma odasında görülebilecek bir yere asılmalı ve günlük çalışmalar düzenli olarak kontrol edilmelidir.

vÇalışma sürelerinin uzunluğu derslerin özelliklerine göre düzenlenmelidir.

vHangi saatte neyin çalışılacağı kesin olarak önceden bilinmelidir.

vYapılan plana ne ölçüde uyulduğu günün sonunda mutlaka denetlenmelidir

vHaftalık çalışma programı hafta sonu gözden geçirilerek:    

*      Zamanı kullanmada yeterlilik

*      Gerçekleştirilemeyen çalışmalar

*      Çalışılan konularda belirlenen eksiklikler, açısından değerlendirilmeli ve bir sonraki haftanın programında bu aksamalar giderilmelidir.

VERİMLİ ÖĞRENME NEDİR, NASIL  SAĞLANIR?

Ø  Verimli çalışma, düzenli bir çalışma ortamında, önceden hazırlanmış bir plana uygun ve dikkati çalışılacak konuya yoğunlaştırarak yürütülen çalışmadır.

Ø   Derse ön hazırlıkla gelerek, aktif dinleyerek, anlaşılmayan noktaları soruya dönüştürerek, düzenli notlar tutarak ders daha iyi öğrenilebilir.

Ø  Öğrendiğiniz bilgileri zamana karşı hızlı kullanabilme becerisini geliştirebilmek için düzenli aralıklarla süreli test çözümü yapılabilir.

" ANLAMANIN EN İ YOLU TEKRAR ETMEKTİR." UNUTMAYIN...!

•    % 100 Öğrenilen bir bilginin;

•    20 dakika içinde %50 sini

•    60 dakika içinde %70 ini

•    24 saatte ise %80 ini UNUTURUZ...

 

 

 

PLANLI CALIŞMAK

Planlı çalışma baştan sona amaçlı bir iştir. Planlı çalışmak bir öğrenciye ;

ü  Hangi dersi çalışacağınıza karar vermemekten dolayı zaman kaybetmenizi, bir dersi bırakıp diğerine geçmenizi önler.

ü  Her derse yeterince zaman ayırmanın verdiği bir güven sağlar.

ü  Günü gününe çalışma nedeniyle, sınav öncesi çalışma süresini kısaltır, sınav paniğini önler ve çalışma verimini yükseltir.

 

ü  Öğrenilecek konunun kısa bir zamana sıkıştırılması yerine, uzun zamana yayılarak daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar.

 

ü  Bilinçli bir plan yapmanız, derse kendinizi daha kolay vermenizi sağlar. 

 

İnsanlar;

Okuduklarının                              % 10'unu 
Duyduklarının                                         % 20'sini 
Gördüklerinin                                        % 30'unu 
Hem görüp, hem duyduklarının                  % 50'sini 
Görüp, i
şitip ve söylediklerinin                    %80'ini 
Görüp, i
şitip, dokunup ve söylediklerinin     %90'ını

hatırlamaktadırlar.

 

 

Başarının en iyi formülü, B = Ç+Y+D

B= Başarı

Ç= Çalışma

Y= Yerinde ve zamanında davranma

D= Dinlenme ve eğlence

(Einstein)