ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK OKUL POLİTİKASI

20.02.2024 44

HASAN ALİ YÜCEL ORTAOKULU

 ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK OKUL  POLİTİKASI

573 yılı Özel Eğitim Hakkında KHK'da özel eğitimin ilkeleri esas alınarak hazırlanmıştır.

  • Özel eğitim gerektiren tüm bireyler, ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda ve ölçüsünde özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılır.
  • Özel eğitime erken başlamak esastır.
  • Özel eğitim hizmetleri, özel eğitim gerektiren bireyleri sosyal ve fiziksel çevrelerinden

mümkün olduğu kadar ayırmadan planlanır ve yürütülür.

Özel Eğitim Alanının Kavramsal, Tarihsel ve Yasal Temelleri

  • Özel eğitim gerektiren bireylerin, eğitsel performansları dikkate alınarak, amaç, muhteva ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak diğer bireylerle birlikte eğitilmelerine öncelik verilir.
  • Özel eğitim gerektiren bireylerin her tür ve kademedeki eğitimlerinin kesintisiz sürdürülebilmesi için her türlü rehabilitasyonlarını sağlayacak kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılır.
  • Özel eğitim gerektiren bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirilmesi ve eğitim programlarının bireyselleştirilerek uygulanması esastır.
  • Ailelerin, özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif katılmalarının sağlanması esastır.
  • Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde, özel eğitim gerektiren bireylerin

örgütlerinin görüşlerine önem verilir.
• Özel eğitim hizmetleri, özel eğitim gerektiren bireylerin toplumla etkileşim ve karşılıklı

uyum sağlama sürecini kapsayacak şekilde planlanır.

Özel gereksinimi olan bireylerin özel eğitim alabilmesi için bu ilkeler büyük önem taşımaktadır. Her özel gereksinimi olan öğrencinin potansiyeli ve yeteneği belirlenmeli; ilgi, istek ve özelliklerine uygun eğitim hizmetlerine ulaşması sağlanmalıdır. Özellikle gelişimsel ya da akademik açıdan akranlarına yetişemeyen öğrencilerin erken yaşta belirlenmesi ve desteklenmesi özel eğitimin temel ilkelerinden biridir.